Cele mai mari succese de pe Kickstarter: Pe ce vise au dat oamenii milioane de dolari

de: Bogdan Cristea
14 05. 2015

Kickstarter a dat naștere unora dintre cele mai interesante dispozitive din ultimii ani. Câte dintre acestea, însă, s-au dovedit a fi de succes?

Platformele de finanțare socială încă nu sunt populare în țara noastră, dar în Statele Unite acestea se bucură de un succes remarcabil. Permițându-le celor cu resurse limitate să-și pună planurile în aplicare cu ajutorul finanțării din partea comunității, site-uri precum Kickstarter au dat naștere unor proiecte și unor companii care în alte situații ar fi fost probabil ignorate.

Desigur, unele dintre acestea s-au bucurat de un succes considerabil, altele mai puțin. În trecut v-am prezentat câteva dintre cele mai amuzante proiecte de pe Kickstarter care au fost încheiate cu succes. Chiar și așa, multe dintre acestea nu au reușit să încaseze mai mult de câteva mii de dolari.

În acest articol, însă, vom avea de-a face cu unele dintre cele mai bine finanțate proiecte de pe Kickstarter care, din păcate nu o dată, s-au transformat în eșecuri colosale. În total, aceste cinci proiecte au adunat peste 61 de milioane de dolari pe parcursul a trei ani de zile.

Consola Ouya, unul dintre primele succese

Ouya trebuia să fie cel mai de temut rival pentru giganții Microsoft, Sony și Nintendo. O consolă care trebuia să aducă jocurile de pe mobil, Ouya a strâns aproape 8,6 milioane de dolari pe Kickstarter, Din păcate, cea mai mare problemă a Ouya era chiar consola însăși. Jocurile Android sunt făcute pentru a fi jucate pe dispozitive mobile, cele pentru consolă sunt pentru televizoare, iar Ouya nu ar fi putut niciodată să schimbe acest lucru.

Mai mult decât atât, Ouya nu i-a impresionat nici măcar pe dezvoltatori, mulți dintre aceștia declarând că este aproape imposibil să faci bani de pe urma Ouya. În prezent, situația companiei este una dezastruoasă, existând zvonuri că se dorește vânzarea acesteia cât mai rapid.

Jocul Exploding Kittens a „explodat“ Internetul

Aceasta a devenit campania finanțată cel mai rapid pe Kickstarter, strângând până la final nu mai puțin de 8,78 de milioane de dolari, conform celor de la Business Insider. Exploding Kittens e un joc de cărţi de tip ruleta rusească unde jucătorii trebuie să tragă mai multe cărţi şi cine nimereşte pisica explozivă pierde.

După cum scrie Adevărul, există şi cărţi prin care putem să evităm explozia. Practic, pisicile pot exploda, pot dezamorsa bomba sau pot forţa concurentul să facă o acţiune. Jocul devine mai intens pe măsură ce pachetul rămâne din ce în ce mai mic. Jocul a fost deja testat, iar livrările vor începe, din câte se pare, în luna iulie.

Pebble, primul ceas inteligent

Peste patru zile se vor face trei ani de zile de la campania de finanțare pe Kickstarter care a pus bazele Pebble. Pe 18 mai 2012, primul ceas inteligent Pebble a fost finanțat cu succes, încasând 10.266.845 de dolari, fiind până acum al treilea cel mai de succes din punct de vedere al sumei obținute din partea comunității.

Pebble este, totuși, mult mai mult decât atât. Pentru mulți, Pebble reprezintă dovada clară că pe Kickstarter visele oricui pot deveni realitate, atât timp cât ai un plan solid și un proiect interesant. Primul ceas Pebble folosește același ecran E-Ink cu care este dotat și Kindle și funcționează cu majoritatea dispozitivelor Android.

Lada frigorifică Coolest Cooler ne-a răcorit vara

Coolest Cooler este a doua cea mai de succes campanie din istoria Kickstarter. Coolest Cooler face mult mai multe decât un simplu frigider de picnic. Are un blender inclus, pe baterii, care poate face gheață și smoothie-uri sau cocktail-uri, o boxă ce se conectează prin Bluetooth la telefon, un încărcător USB și multe alte caracteristici prezentate în imaginea de mai jos.

De asemenea, acest frigider portabil poate fi cărat ca un troller normal și deasupra lui se pot pune bagajele. Practic, poate fi un partener foarte bun de vacanță. Până la final, Coolest Cooler a strâns peste 13 milioane de dolari, fiind întrecută doar de companiei al cărei nume este sinonim cu Kickstarter.

Pebble Time, cea mai de succes campanie pe Kickstarter

Campania de finanțare pentru Pebble Time a fost creată pentru obținerea a 500.000 dolari meniţi să ajute la declanşarea producţiei în masă. Nu au trecut decât 49 de minute până când cei curioşi au alocat un milion de dolari acestui proiect. Pentru obţinerea titlului de desfăşurată vreodată pe Kickstarter, acelaşi gadget a strâns la finalul celor 30 de zile 20,3 milioane dolari de la 78.000 de oameni.

Până la sfârşitul anului, noul smartwatch ar trebui să poată fi achiziţionat şi prin intermediul magazinelor obişnuite, la un preţ de 200 de dolari pentru varianta standard sau 300 de dolari pentru modelul din oţel inoxidabil.